Jdi na obsah Jdi na menu
 


 
 
Bojová mapa
 

Na začátku každé mise musíte nejdříve rozmístit své jednotky na tzv. startovací pole, odkud budete na mapě začínat. Hra, je stejně jako mapa strategická, rozdělena na jednotlivá kola. V každém kole má každá jednotka určitý počet tzv. akčních bodů. Tyto body lze využít k pohybu a boji. Mapa je rozdělena na množství čtvercových polí. Na každém poli může stát vždy jen jedna jednotka. Výjimkou je situace, kdy se nad pozemní jednotkou nachází vzdušná. Samotný boj tedy probíhá skrze akční body, kterých má každá jednotka jiný počet. Obecně platí, že čím vyšší zkušenost jednotka má, tím má vyšší počet akčních bodů. Zkušenost jednotky ovlivňuje i její útok, obranu, pohyblivost a další vlastnosti. Tyto vlastnosti jsou ovlivněny i různými vylepšeními, které v průběhu hry vyzkoumáte na strategické mapě ve výzkumu.

Často je výhodné zakopat vlastní jednotky na opevněné pozici (nejlépe na kopci) a počkat až nepřítel dorazí. V průběhu boje se tak nepřipravíte o akční body pohybem a můžete pouze útočit. Navíc, pokud ve Vašem kole jednotka nespotřebuje všechny své akční body, pokusí se v nepřátelském tahu o protiútok. Zakopání jednotek probíhá automaticky, pokud se jednotka delší dobu nijak nepohybuje. Čím déle je jednotka zakopána, tím větší počet obranných bodů má. Pokud nepřítel zaútočí na zakopanou jednotku, tak jeho útoky nejdříve pouze "odstraňují" tyto body a jednotka není nijak zraňována. Pozor je však vhodné dávat na morálku jednotky. Čím déle je totiž jednotka zakopána, tím jí také klesá morálka. Jednotky s nízkou morálkou mohu během boje i utéct. Morálka jednotek se obnoví tak, že se jednotka začne pohybovat. Tím však přijde o již zmíněné obranné body.
Každá jednotka i jinak daleko vidí, tak se může stát, že při pohybu po cestě, na vás začnou zničehonic létat střely z přilehlých kopců, kam vy nevidíte. Zmíněná cesta je nejvhodnější terén pro pohyb jednotek, ale pozor, je to i ideální místo pro přepad. Do kopce je velmi namáhavé jít, ale je z něj velmi daleko vidět a stejně tak se z něj dá velmi daleko střílet, proto často o tato místa je sveden tvrdý boj. Město tvoří velmi nepřehledný terén, nikdy nevíte za jakým rohem číhá nepřítel. Les je nejméně přehledný a můžou jím procházet pouze pěší jednotky. Dalším druhem terénu je močál, který značně ztěžuje pohyb jednotek, může tak být výhodou i nevýhodou. Vodní překážky lze překonat pouze po mostě nebo brodu, ale most se dá zničit. Pokud na něm stály nějaké jednotky, jsou zničeny také. Zdi jsou zničitelné překážky a tak můžete nepřítele nemile překvapit náhlým vpadnutím do zad. Kromě zdí se vyskytují i různé nezničitelné překážky, jakou jsou skály nebo naopak propasti. Pokud byla jednotka napadena, může vyléčit zraněné, nikoliv mrtvé a musí mít plný počet akčních bodů.
Každá mise má svůj cíl (zjistíte jej po stisknutí klávesy "o"), většinou se jedná o likvidaci všech nepřátelských jednotek na mapě, zabití určité jednotky, nebo lokalizování určitého objektu. Podmínek pro úspěšné splnění, může být i více a je vhodné si je na začátku prohlédnout. Pro snadnější orientaci je tu mapa, která se Vám zobrazí, když stisknete klávesu "Tab". Ze hry můžete i ustoupit, když např. narazíte na velmi silného nepřítele, ale pozor, Vaše jednotky musí stát na startovacích polích, jinak o ně přijdete.
 

"Mysleli jsme, že jsme v bezpečí.
A potom se najednou vynořili
zpoza té prokleté mlhy a začali nás masakrovat!"

Murat - příslušník izraelsko-palestinské bojové skupiny

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA